carroooo

Alla inlägg under december 2010

Av Caroline - 31 december 2010 14:29

 

Vi önskar alla ett gott nytt år, för det ska vi ha!   

Av Caroline - 29 december 2010 21:38

Hallå igen!

Bloggar mer och mer sällan tycker jag, men jag har ju ändå ett liv utanför datorn.. :)

Snart är det nyår och jag längtar så fruktansvärt tills dess, vi ska ju vara hemma hos Lexie och ... där ska vi äta gott, min fina tjej ska bjuda oss på viltgryta, ska bli mycket intressant och troligtivs gott :) Sen ska vi spela en massa par sällskapspel och dricka gott hela kvällen tills tolvslaget kommer då blir det skåla i champagne och smälla raketer.. Men det bästa av allt är att jag spenderar tiden med mitt allt här på jorden, mitt livs kärlek, min blivande man ja min alldeles egna Fredrik! Ett nytt, spännande år med honom.. Efter detta kaotiska år behöver vi ett nytt år utan dödsfall och diverse skit!


Nu ligger våra 3 småttingar i sina sängar och sover medans jag och Fredrik kollar på någon tråkig actionfilm (därför jag bloggar) ;) Men vad gör man inte för kärleken? :P Känner mig även mycket effektiv nu på kvällskvisten! Har tvättat upp berget som stört mig ett tag och nu ska endast ungarnas nya sängkläder tvättas som de fick i julklapp, vill tvätta dom innan jag använder dom! Amanda har Hello Kitty, Melissa en massa prinsessor och Emanuel Blixten Mcqueen från Cars på! Alla ungarna är mer än nöjda där! ;)

Nu ska jag ta mig en lång dusch sen krypa ner med min kärlek i soffan igen!

På återseende!

Av Caroline - 25 december 2010 09:41

Nu har en helt underbar julafton passerat! Är så nöjd med denna jul, med min fina familj <3

Dagen började som vanligt i Enköping hos min moster och hela släkten var där, som vanligt fruktansvärt mysigt och maten var lika god som vanligt, efter Kalle Anka kom tomten på besök och barnen har en tendens att bli fruktansvärt bortskämda, men oj vad dom tycker det är roligt :) Efter det skulle vi hämta de andra 2 skruttungarna kl 18, lite sena vart vi då det var glashalt på vägen, kunde inte köra fortare än ca 60 hela vägen. När vi väl plockat upp dem så begav vi oss över till Fredriks mor och far, där hela familjen var! Även där fick ungarna besök av tomten och minst lika bortskämda vart dom där! Jag fick en matberedare med inbyggd mixer av Fredriks föräldrar, den kommer garanterat gå varm här hemma ;) Till det fick jag ett förkläde av hans bröder, Johans baktanke var en middag när han kommer på besök ;) Av Camilla och Martin fick jag jordens snyggaste klänning! Mycket nöjd med allt och jag tackar så innerligt! Orkar dock inte dra allt ungarna eller Fredrik fick, men vi har inte plats för allt kan jag säga, behöver en ny lägenhet NYSS! ;)


Idag blir det mer fira jul, idag ska vi till Fredriks biologiska mamma och fira jul där.. Blir nog mysigt! Nu ska jag sätta på lite kaffe i hopp om att bota min huvudvärk..

På återseende!



Av Caroline - 19 december 2010 22:07

Så länge höll utmaningen, orkar inte längre engagera mig och har inte heller tiden till det så nu börjar jag blogga som "vanligt" igen med andra ord när jag har tråkigt och tid!

Helgen har som vanligt svissat förbi, var på begravning i fredags, en otroligt fin begravning och min man kramphöll min hand under en timmes ceremoni, efter det så var vi hos hans farmor hela kvällen! Tills vi till slut landade en sväng för att gratta Jessica och Alex till deras förlovning, dock vart vi inte kvar där länge eftersom jag skulle jobba dagen efter! Gårdagskvällen bjöd på mys, jag och Fredrik gjorde hemmagjord pizza och åt den framför en film med tända ljus! <3 Mys Lördag!

Idag har det varit samma veva igen.. Jobb! 8-13 och 16-21.30 Nu är jag iaf ledig tills på Torsdag! :) Imorgon kommer lillan hem från hennes pappa då ska vi klä julgranen och bara mysa! Sen är det snart julafton så pyssel har jag gott om att fixa med hemma!


Nu ska jag och mitt hjärta krypa ner i sängen, han börjar ju liksom jobba imorgon kl 6, medans jag ska ta mig en LÅNG sovmorgon, men som vanligt när jag planerarn det så vaknar jag säkert som en tidinställd bomb kl 7!

På återseende

Av Caroline - 16 december 2010 17:50

Idag är en sån där dag! Ja, en sån där dag då mannen i mitt liv jobbar kväll och dottern har åkt till sin pappa.. En tråkig dag om man förkortar det! Har jobbat hela dagen, sen kommit hem myst ner mig i soffan framför sex and the city, laptopen och clementiner.. Har även tagit mig ett underbart bad och bara tagit hand om mig själv.. Det va najs ! :)


Imorgon är det begravning, känns exremt tråkigt.. Och dagen kommer bli grymt tung, tack och lov att barnenär hos våra ex då, hade varit jobbigt att behöva tänka på att orka finnas för dom också..


Nu ska jag fortsätta slöa i soffan en stund, på återseende!

Av Caroline - 16 december 2010 17:44

Det här får mig att gråta!


Det finns exremt mycket att gråta över, men några saker är att bråka med den man älskar, jag har en tendens att tömma alla mina känslor genom ögonen.. Även PMS får mig att gråta, har en tendens att känna mig totalt värdelös vid just den tiden i månaden!

Missförstånd mellan mig och vännerna är också hemskt och får mig lätt ledsen, ja som sagt det finns en hel del som får mig till tårar!

Av Caroline - 15 december 2010 13:06

Det här får mig att må bättre!


Kärleken till min familj, vänner och släkt! Att få ligga tryggt i famnen på min man är det bästa som finns. Tryggheten han ger mig är helt underbar, är jag ledsen eller upprörd så får han mig alltid på bättre tankar! Kramar om mig och säger att allt blir bra!


Sen lyckan barnen ger mig är fantastisk, att se barnen leka tillsammans är underbart! Att ha alla barnen hemma är det bästa som finns..


Om man sammanslår allt detta så är det min familj som får mig att må bättre!

Av Caroline - 14 december 2010 16:32

Det här upprör mig!


Det som upprör mig mest är att veta att familj och vänner inte mår bra, speciellt psykiskt, för sjuka fysiskt blir ju alla.. Men det är det värsta jag vet! det som nu upprör är detta med min älsklings farfars bortgång, just för att jag vet hur mycket min älskling lider för det, och det gör så ont i mig att inte kunna göra mera för honom.


Sen upprör barnplågeri mig, familjer där barns utsätts för våld och olika övergrepp! Ja listan kan faktiskt göras lång, men drar upp lite bara.


Presentation


Caroline - En nygift kvinna med den mest fantastiska mannen i världen. Har en underbar biologisk dotter som är 6 år på heltid, och två underbara "bonusar" på 3 och 5 år på halvtid. Här skriver jag om våran vardag med våra vänner, upptåg, jobb, trots och e

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards